هاستینگ مشترک و اختصاصی، کدام بهتر است؟

تفاوت بین سرور هاستینگ مشترک، سرور مجازی هاستینگ  و سرور هاستینگ اختصاصی

خرید کریو

با وجود همه انواع مختلف هاستینگ در دسترس، انتخاب هاستینگ مناسب برای فعالیت شما گیج کننده خواهد بود. آیا هاستینگ مشترک، سرور مجازی هاستینگ یا هاستینگ اختصاصی را انتخاب می کنید؟ در این مقاله اصول اولیه انواع مختلف از برنامه های هاستینگ را پوشش داده ایم، بنابراین شما می توانید آن نوع از هاستینگ که برای شما مناسب است را انتخاب کنید.

shared-vs-dedicated-hosting

مقایسه پلت فرم هاستینگ

سرور هاستینگ مشترک

سرور هاستینگ مشترک عبارتست از Business Class Hosting Plans . سرور هاستینگ مشترک بسیار شبیه به زندگی در یک مجتمع آپارتمانی است. همه ساکنان در یک مکان قرار دارند و باید منابع در دسترس را با هم تقسیم کنند. این ممکن است شامل چیزهایی مثل استخر، پارکینگ و زمین بازی باشد. در سرور هاستینگ مشترک، همه حساب های کاربری باید منابع در دسترس را با دیگر حساب های کاربری روی سرور تقسیم کند . این شامل زمان پردازنده، حافظه و وفضای دیسک است.

سرور مجازی هاستینگ وب

سرور مجازی هاستینگ وب شامل طرح حای هاستینگ 4GB ، 6GB و 8GB است. سرور مجازی هاستینگ وب بسیار شبیه به داشتن یک بلوک آپارتمان است. در حالیکه شما هنوز هر چیزی را در ملک تقسیم می کنید، شما در نهایت مسئول حفظ اموال و تعمیرات در داخل بلوک آپارتمان می باشید. همچنین به طور قابل توجهی مقدار کمتری از ساختمان و پارکینگ به ساکنان  اختصاص داده می شود. در سرور خصوصی مجازی، شما منابعی را سهیم شده اید که توسط همه به اشتراک گذاشته نمی شود . همه زمان پردازنده و حافظه بین همه حساب های کاربری در دستگاه تقسیم شده است، اما همزمان بخش هایی از آن منابع همیشه برای هر حساب کاربری اختصاصی است. این اجازه قدرت و انعطاف پذیری بیشتر را نسبت به بودن در یک حساب کاریری مشترک می دهد.

سرور اختصاصی

سرور اختصاصی هاستینگ عبارتند از Essential ،  Advanced و  Elite Dedicated . سرور اختصاصی هاستینگ را می توانیم با داشتن یک خانه مقایسه کنیم. شما اجازه و دسترسی به همه منابع در دسترس روی دستگاه را دارید. هیچ کسی به جز حساب کاربری ساکن بر روی دستگاه (خانه شما) قادر به بهره برداری از منابع شما نخواهد بود.

منابع سرور

(چه زمانی وقت آن است که از یک بلوک آپارتمان  جابجا شویدیا یک قدم بزرگ برای مالکیت خانه بردارید؟)

صرف نظر از هر نوع از میزبانی که شما انتخاب می کنید، وب سایت شما بر روی سرور وب قرار خواهد گرفت. وقتی شخصی صفحه شما را می بیند ، CPU سرور و حافظه باهم دیگر کار خواهند کرد تا بازدید کننده را صفحه ای که آن ها در خواست می کنند بفرستد. مواردی وجود دارد که وب سایت شما CPU یا حافظه زیادی استفاده می کند تا ان صفحات را بکار بگیرد، و این زمانی است که شما نیاز دارید تا حساب کاربری خود را ارتقا دهید.

زندگی آپارتمانی  به زندگی در بلوک آپارتمانی

به روز رسانی از میزبانی مشترک به میزبانی VPS

حساب های کاربری مشترک برای بیشتر کابران بسیار عالی است. شما می توانید همه انواع برنامه های کاربردی (مانند WordPress  یا  Joomla ) میزبانی کنید، تعداد زیادی از اکانت های ایمیل برای رفتن وجود دارد. اگر شما هاستینگ مشترک را با زندگی آپارتمانی مقایسه کنید، زمان های ممکن برای ارتقاء ممکن است شامل:

  • رشد خانواده: اگر خانواده شما بیشتر ازمیزانی که آپارتمان شما می تواند اداره کند بیشتر رشد کند ، بعد از آن ممکن است زمان جابجایی باشد. برای مثال، شما ممکن است به اتاق خواب دیگر یا یک حمام اضافیی برای بچه ها نیاز داشته باشید. حرکت به محل سکونت میی تواند به شما اتاق خواب یا حمام اضافی ای که شما نیاز دارید را بدهد. در هاستینگ مشترک، اگر وب سایت شما عمومی باشد، شما ممکن است نیاز داشته باشید تا به روز رسانی هاستینگ VPS را برای CPU و حافظه بیشتر حساب کاربریتان انجام دهید. این به شما اجازه می دهد تا همه ترافیک وارد شده به سایتتان را اداره کنید.
  • سفارشی کردن : اگر شما رنگ قرمز را دوست دارید و می خواهید همه ی دیوارهایتان را قرمر کنید، شما ممکن است چنین اجازه ای نداشته باشید (در یک آپارتمان) تا همه دیوارها را رنگ کنید. حرکت به بلوکک آپارتمانی (Cando) مالکیت بیشتری نسبت به فضایی خودتان به شما می دهد، اجازه اینکه آنطور که خودتان می خواهید رنگ آمیزی و تزیین کنید. اگر شما نرم افزاری را نیاز دارید که در هاستینگ مشترک در دسترس نمی باشد ، به سرور مجازی هاستینگ وب (VPS) ارتقا پیدا کنید تا برای نصب هر نوع نرم افزار که می خواهید اجازه داشته باشید.

زندگی مجتمع آپارتمانی به زندگی خانوادگی فردی در خانه

به روز رسانی از هاستینگ VPS  به وب سرور اختصاصی

همگام با قیاس بلوک آپارتمان، شما کنترل زیادی دارید اما کنترل کامل ندارید. اگر شما از یک گروه برای اجرا در خانه خودتان دعوت کنید، دیگران در مجتمع صداها رامی شوند و ممکن است شکایت کنند. اگر یک دوست یا فامیل قصد داشته باشد پیش شما بماند ، شما قادر نخواهید بود فضای اضافی بسازید تا به اسکان دادن آن ها کمک کنید. این جا دلایل بسیاری برای اینکه بلوک آپارتمان برای شما در آن نقطه از زندگیتان بسیار عالی بود وجود دارد، اما شما در نقطه ای قرار دارید که یک خانواده بزرگ دارید و هر روزه رفت و آمد زیادی وجود دارد . ممکن است شما تصمیم بگیرید تا خانه شخصی خریداری کنید، جاییکه در آنجا فضای زیادی برای پارکینگ، اتاق خواب اضافی ای یک حیاط پشتی بزرگ برای بازی با سگها داشته باشید.

سرورهای VPS برای کسب و کارهای متوسط  فوق العاده هستند. شما یک سرور مجازی خصوصی دارید که می توانید دقیقا همانطور که نیاز دارید راه اندازی و تنظیم کنید. شما می توانید تعداد نامحدود وب سایت را میزبانی کنید، در واقع هیچ محدودیتی ، به غیر از استفاده شما از CPU  و حافظه سرور وجود ندارد. سرور VPS یک سرور اختصاصی نیست، بنابراین شما هنوز هم در یک سرور با کاربران دیگر هستید. وقتیکه شما یک سرور را به اشتراک می گذارید ، فعالیت های شما می تواند تحت تاثیر کاربران دیگر قرار بگیرد. اگر شما وب سایت شلوغی دارید، تسلط داشتن به زمان پردازنده سیستم و حافظه می تواند موجب مسائل مربوط به عملکرد با دیگر کابران بر روی همان سرور شود. اگر شما در حال اجرای یک اسکریپت بهینه سازی شده هستید که خارج از کنترل کار می کند، این می تواند باعث مختل شدن نه تنها سایت شما بلکه بر روی کل سرور تاثیر بگذارد. این احتمالا می تواند باعث آسیب  برای کاربران دیگر روی سرور شود.

خرید VPN و خرید کریو در vmoptions.asia

This article was written by soroush