چطور بر روی ویندوز VPN نصب کنیم؟

خرید کریو VPN جهت راه اندازی روی ویندوز

با خرید VPN روی ویندوز، کاربران اینترنت خواهند توانست به یک شبکه امن خصوصی متصل شوند و در نتیجه از داده هایشان محافظت کنند. دسترسی به اینترنت امن توسط بسیاری از مشترکین مطلوب خواهد بود. هنگام اتصال به اینترنت، دانسته یا ندانسته، داده های کاربران در خطر خواهد بود و این خطر به شکل های هک و جاسوسی می باشد. چنین فعالیتهای غیرقانونی نمی تواند جلوگیری شود و بهبود یافتن از آنها وظیفه سختی خواهد بود. بیشتر افراد و کسب و کارها قادر نخواهند بود از این چنین ضررهایی بهبود یابند. هک و دیگر فعالیتهای جعل نمی تواند متوقف شود، اما قطعا می توان با استفاده از VPN از آنها ممانعت کرد.

سازمان های کسب و کار از VPN ها برای انجام همه معاملات کاری خود استفاده خواهند کرد. در سازمان های کسب و کار، تعداد زیادی کامپیوتر و لپ تاپ وجود دارد و به منظور ایجاد یک اتصال VPN، باید به شخصی که مسئول IT است مراجعه کنند. برای کاربران شخصی که نمی دانند چطور VPN را روی ویندوز راه اندازی کنند، این مقاله جزئیات را مرحله به مرحله ارائه می دهد.

windows-VPN

VPN روی ویندوزراه اندازی

پس از خرید کریو VPN مشترکین VPN باید پارامترهای لازم VPN را قبل از اینکه آنها در اتصال VPN پیش بروند بدست آورده باشند. هنگامیکه یک کاربر با یک ارائه دهنده سرویس خاص قرار داد بست، شرکت یک ایمیل خوش آمد برای مشترک ارسال می کند که شامل جزئیات مورد نیاز اتصال VPN است. هر حساب کاربری واحد توسط شرکت که داده های کاربران مختلف را دارد محافظت می شود به عنوان مثال، حساب کاربری، رمز عبور، نواع پروتکل رمزگاری، آدرس سرور، ID سرور و غیره. همه این جزئیات توسط ارائه دهنده سرویس برای مشترک فراهم شده است. اگر خرید VPN آن را فراهم نکند، مشترک باید با ارائه دهنده تماس بگیرد و جزئیات را بدست آورد.

اولین قدم برای راه اندازی یک VPN جدید بر روی ویندوز. کلیک بر روی Windows Home و در صفحه  Search باید VPN را تایپ کرد. نتیجه این خواهد شده، ” راه اندازی اتصال شبکه خصوصی مجازی

برای شروع روند راه اندازی VPN بر روی آن کلیک کنید. در صفحه بعد “Create a new VPN connection”، جزئیاتی مانند آدرس اینترنتی و نام مقصد باید وارد شود. آدرس اینترنتی می تواند یک آدرس ارائه شده توسط ارائه دهنده سرویس VPN باشد. این ممکن است به شکل یک آدرس IP باشد. نام مقصد چیزی جز یک نامی که کاربر به اتصال خود می دهد نیست. این می تواند هر نام باشد. آنهایی که می توانند اتصال VPN را ذخیره کنند و بعد از آن به شبکه متصل شوند می توانند گزینه  “Don’t connect now; just set it up so I can connect later” را انتخاب کنند. دیگران می توانند آن را انتخاب نشده قرار دهند. بعد از وارد کردن این دو جزئیات، روی  Next کلیک کنید.

در این صفحه، کاربر باید گواهی نامه مانند نام کاربری و رمز عبور برای حساب کاربری را وارد کند. ارائه دهنده سرویس VPN یک رمز عبور یک باره برای مشترکین خود می دهد و کاربر باید بعد از برقراری اولین اتصال VPN آن را تغییر دهد. در این صفحه، بر روی “Connect” کلیک کنید. بر اساس گزینه انتخاب شده در صفحه اول، کامپیوتر تصمیم میگیرد که آیا به VPN متصل شود یا آن را ذخیره کند.

در صورت برقراری اتصال، سیستم نام کاربری و رمزعبور و دیگر اطلاعات کاربری را بررسی و در نتیجه اتصال را برقرار می کند. پس از اتصال وضعیت اتصال VPN در آیکون شبکه نمایش داده خواهد شد.

هنگامیکه اتصال ساخته شد، کل فعالیتهای اینترنتی کاربر از طریق کانال VPN مسیریابی خواهند شد.

راه اندازی VPN بر روی ویندوز به اتمام رسیده است. همچنین امکان نصب VPN  موبایل نیز طی مراحلی مشخص برای کاربران شخصی وجود دارد.

VPN روی ویندوزاتصال و قطع اتصال

پس از مراحل نصب، کاربر قادر به پیدا کردن اتصال جدید در لیست شبکه های جدید در دسترس در لپ تاپ یا کامپیوتر می باشد. کاربر قادر خواهد بود با کلیک روی network به شبکه VPN متصل شود. قطع اتصال VPN به همین ترتیب صورت می گیرد.

VPN روی ویندوزعیب یابی

اگر مشترک VPN با مشکلی مواجه در اتصال VPN مواجه شد، آنها می توانند جزئیات وارد شده در راه اندازی VPN را بررسی کنند و همچنین می توانند وضعیت لپ تاپ و کامپیوتر را بررسی کنند. اگر تنظیمات کامپیوتر به اتصال جدید شبکه ترفیع نمی کند، پس اتصال قادر نخواهند بود به سرورهای VPN متصل شوند. علاوه بر این، کاربر می تواند با ارائه دهنده سرویس VPN خود تماس بگیرد و مشکلات را به اطلاع آنها برساند. کارکنان بخش پشتیبانی مشتریان در حل مسائل به مشتریان کمک می رسانند و اتصال را بکار می اندازند.

مراحل نصب VPN بر روی ویندوز در این مقاله عمدتا برای کاربران ویندوز 7 ارائه شده است. روش راه اندازی بسیار مشابه برای کاربران ویندوز 8 می باشد. راه اندازی بر روی ویندوز XP کمی متفاوت است.

بهترین VPN برای ویندوز

فهرستی از بهترین VPN های ارائه دهنده خدمات برای ویندوز در vmoptions.asia آورده شده است.

خرید VPN و خرید کریو در vmoptions.asia

This article was written by soroush